Tworzysz serwer i zastanawiasz się jak można zabezpieczyć swoje budowle na mapie? Nic bardziej trudnego! Potrzebujemy jedynie pluginu WorldGuard! Właśnie ten plugin odpowiada za zabezpieczenie terenów, a także za tworzenie terenów dostępnych jedynie dla wybranej rangi :). Tereny zabezpieczone przy pomocy tego pluginu nazywamy Cuboidem.

Najważniejsze jest stworzenie cuboida i aby to zrobić wpisujemy kolejno:

  • //wand – Przywołamy tym samym siekierkę, należy nią zaznaczyć teren po przekątnych, który ma nie być niszczony!
  • Teraz wpisujemy //expand 300 up, gdzie „300” oznacza wysokość na jaką ma być utworzony cuboid, oznacza to że gracz nie może budować w górę.
  • Jeśli chcemy uniemożliwić dodatkowo niszczenie dołu budowli wystarczy wpisać //expand 50 down, gdzie „50” oznacza także wysokość, ale w dół. Oznacza to tyle, że gracz nie może kopać 50 kratek pod budowlą.
  • Zarówno w //expand 300 up jak i //expand 50 down możemy dowolnie ustawić wysokość cuboida w górę jak i w dół. Podmieniamy po prostu cyfry.
  • Ostatnim krokiem jest zapisanie cuboida poprzez /rg def <nazwa_cuboida>

Jeśli zdarzy się tak, że mamy dwa cuboidy i nachodzą one na siebie musimy wybrać z tych dwóch ten, który ma ważniejsze flagi (do flag przejdziemy pod koniec wpisu).

W tym celu wpisujemy /rg priority <nazwa_cuboida> 1 (ta jedynka jest tu ważna, bo bez niej nic nie ustawicie).

Używamy tego, gdy robimy region w regionie. np. chcemy zrobić region bez pvp, a w nim region z pvp. W takim wypadku ten region co jest w środku musi mieć większy priorytet od tego, w którym się znajduje.

np. mamy region nonpvp, który ma priorytet 0, chcemy zrobić w nim region pvp to ustawiamy mu priorytet 1.

Jeżeli tego, nie zrobimy region pvp po prostu nie będzie działać.

Chcecie dodać jakiegoś gracza do cuboida, by mógł na nim budować? To dość proste. Wpisujemy jedynie:

/rg addmember <nazwa_cuboida> nick_gracza

Aby usunąć danego gracza z cuboidu wpisujemy:

/rg removemember <nazwa_cuboida> nick_gracza

Możemy także dodać do cuboidu daną grupę graczy np.:

/rg addmember <nazwa_cuboida> g:Nazwa_Grupy

Przejdźmy teraz do flag! Czym są flagi? Są czymś w rodzaju ustawień danego terenu. Możemy w nich ustawić możliwość PvP jak i jego blokadę, a także zabezpieczenia przed wybuchem creepera itd.

  • Listę wszystkich flag mamy pod adresem https://wiki.sk89q.com/wiki/WorldGuard/Regions/Flags . W kolejnym wpisie będzie przetłumaczenie wszystkich flag w WorldGuard 😉
  • Aby ustawić daną flagę musimy wpisać /rg flag <nazwa_cuboida> <nazwa_flagi> czyli np. /rg flag cuboid pvp deny, co oznacza blokadę pvp na wybranym przez nas terenie.

Podstawowe flagi:

  • passthrough – możliwość swobodnego budowania graczy w regionie.
  • build – możliwość budowania, działania grawitacji na bloki, przesuwanie się pistonów, itd.
  • block-break – możliwość niszczenia bloków.
  • block-place – możliwość stawiania bloków.
  • pvp – możliwość bicia się.
  • chest-access – możliwość otwierania skrzynek.
  • pistons – możliwość przesuwania się pistonów.
  • tnt – możliwość wybuchania tnt.
  • lighter – możliwość używania zapalniczki.
  • ride – możliwość jazdy na zwierzętach.
  • use – możliwość używania dzwigni, przycisków, itd..
  • vehicle-place – możliwość stawiania wagoników, łódek.
  • vehicle-destroy – możliwość niszczenia wagoników, łódek.
  • sleep – możliwość spania w łóżku.
  • mob-damage – możliwość zadawania graczom obrażeń przez potworki.
  • mob-spawning – możliwość spawnowania się potworków i zwierząt.
  • invincible – możliwość śmierci (coś jak /god).
  • exp-drops – możliwość wypadania punktów doświadczenia.
  • creeper-explosion – możliwość niszczenia bloków przez wybuchające creepery.
  • other-explosion – możliwość niszczenia bloków przez inne wybuchy (np. łóżko w netherze/endzie).
  • enderdragon-block-damage – możliwość niszczenia bloków przez smoka kresu.
  • ghast-fireball – możliwość niszczenia bloków poprzez kule ghasta.
  • enderman-grief – możliwość podnoszenia bloków przez endermany.
  • exit – możliwość wyjścia z regionu.
  • entity-painting-destroy – możliwość niszczenia obrazów.
  • entity-item-frame-destroy – możliwość niszczenia ramek na przedmioty.
  • enderpearl – możliwość używania pereł endermana.
  • fall-damage – możliwość dostawania obrażeń od upadku.
  • item-pickup – możliwość podnoszenia itemów.
  • item-drop – możliwość wyrzucenia itemków.
  • snow-fall – możliwość tworzenia się śniegu (np. jak pada śnieg w biomie zimowym).
  • snow-melt – możliwość roztapiania się śniegu (np. od pochodni).
  • ice-form – możliwość zamarzania wody.
  • ice-melt – możliwość topnienia lodu.
  • leaf-deay – możliwość znikania liści.
  • grass-growth – możliwość porastania trawy na dircie.
  • vine-growth – możliwość rośnięcia lian.
  • send-chat – możliwość pisania na chacie ogólnym.
  • receive-chat – możliwość otrzymywania wiadomości napisane przez innych graczy na chacie ogólnym.
  • fire-spread – możliwość rozprzestrzeniania się ognia.
  • lava-fire – możliwość podpalania bloków przez lawę.
  • potion-splash – możliwość rzucania miksturek.
  • entry – możliwość wejścia do regionu.
  • deny-spawn – blokuje spawnowanie się wybranych potworków np. /rg flag <nazwa_cuboida> pig, cow, sheep
  • entry-deny-message – nadaje komunikat po wejściu, mimo iż się nie da wejść na region np. /rg flag <nazwa_cuboida> entry-deny-message Nie możesz tutaj wejść!
  • greeting – po wejściu na region pojawia się komunikat np. /rg flag
    <nazwa_cuboida> greeting Witaj na moim terenie!
  • farewell – po wyjściu z regionu pojawia się komunikat np. /rg flag
    <nazwa_cuboida> farewell Żegnaj!
  • blocked-cmds – blokuje wybrane komendy np. /rg flag <nazwa_cuboida> blocked-cmds spawn, home, fly
  • allowed-cmds – daje dostęp do wybranych komend (reszta jest zablokowana) np. /rg flag <nazwa_cuboida> allowed-cmds kit, msg, tpa

Ciekawą komendą jest też /rg info, w której dowiemy się jakie flagi ma dany cuboid 😉

Dzięki za przeczytanie. Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało zadawajcie je w komentarzach do tego wpisu ;).