Dzisiaj pojawił się kolejny snapshot do wersji 1.18. Zawiera on parę zmian zmieniających delikatnie rozgrywkę na survivalu.

Generacja świata

  • Zmieniono położenie rud (patrz grafikę poniżej),
  • Zwiększono ilość zakrytych diamentów,
  • Żelazo generuję się powyżej y 60, z ilością rosnącą wraz z wysokością,
  • Dodatkowe złoto generuje się poniżej -48,
  • Nie-jaskiniowe biomy nie zmieniają się na y, minimalizując mikrobiomy,
  • Zwiększono rozmiar biomów, aby był podobny do tego z 1.17,
  • Poprawiono generację zbiorników wodnych,
  • Zwiększono ilość magmy pod wodą,
  • Zwiększono ilość dungeonów generującyh się poniżey y 0,
  • Żwir generuje się poniżej y 0,
  • Wioski są delikatnie dalej od siebie,
  • Usunięto mikro "jeziora" wodne,
  • Kształt skała macierzystej zależy od seeda świata.

Zmiany w spawnowaniu

  • Aksolotly spawnują się tylko w wodzie postawionaj na glinie w biomie zarośniętych jaskiń,
  • Świecąca kałamarnica spawnuje się tylko w wodzie poniżej y 30,
  • Ryby oraz kałamarnice mogą się spawnować tylko powyżej y 50 i poniżej y 64,
  • Tropikalne ryby mogą się spawnować w zarośniętych jaskiniach,
  • Zombie spawnują się ponownie w jaskiniach naciekowych,
  • Kozy nie spawnią się w biomie kamiennych szczytów.

Inne zmiany:

  • Zoptymalizowano AI aksolotlów, kóz, golinów, zoglinów, piglinów oraz osadników,
  • Nazwy części biomów zostały zmienione,
  • Naprawiono wiele błędów.
Nowe położenie ród (Mojang)