Dzisiaj Mojang udostępnił pierwszy (oficjalny) snapshot do wersji 1.18! Zawiera on wszystkie zmiany z ostatnich snapshotów eksperymentalnych oraz parę miłych dodatków.

Zmiany w tej wersji

Biom Dripstone Caves (jaskinie naciekowe)

  • Możesz w nim zneleźć bloki nacieku oraz szpiczastego nacieku,
  • Generują się w nim stalaktyty i stalagmity,
  • Występuje w nim zwiększona ilość miedzi,

Biom Grove (Zagajnik)

  • Śnieżny teren z dużymi drzewami świerkowymi oraz puchem śnieżnym,
  • Generuje się na wysokościach,
  • Spawnują się w nim wilki, króliki oraz lisy.

Biom Lush Caves (Zarośnięte jaskinie)

  • Ściany, podłogi oraz sufit jest pokryty mchem,
  • Pylikwiaty generują się na suficie i generując cząsteczki,
  • Można znaleźć tutaj sporo glinym na której rośną spadkoliście,
  • Zawiera (kwitnącą i zwykłą azalię),
  • Drzewa azalii generują się nad tym biomem,
  • Możesz znaleźć tutaj jaskiniowę pnącza rosnące świecące jagody.

Biom Meadow (Łąka)

  • Jest to duży, zarośnięty kwiatami i trawą biom znajdujący się na wysokościach,
  • Czasami generują się w nim pojedyńcze drzewa z ulami,
  • Spawnują się tutaj osły, króliki oraz owce.

Biom Snowcapped Peaks (Ośnieżone szczyty)

  • Generuje się na szczytach, jego powierzniachnia jest zbudowana z lodu oraz śniegu,
  • Spawnuję się w nim kozy.

Biom Snowy Slopes (Ośnieżone stoki)

  • Śnieżny biom zawierający sypki śnieg,
  • Generuje się w wysokich górach,
  • Spawnują się tutaj króliki oraz kozy.

Biom Stony Peaks (Kamienne szczyty)

  • Generuje się w wysokich górach,
  • Spawnują się tutaj kozy,
  • Zawiera pasy kalcytu.

Nowa generacja rud

  • Zmieniono generację rud, aby bardziej pasowała do aktualnego generatora,
  • Zmiejszono nakrycie się poziomów generacji rud,
  • Żelazo najlepiej generuje się poniżej y = 72, z tendencją generowania się najczęściej y = 16. Dodatkowo generuje się on powyżej y = 112 z ilością zwrastającą wraz z wysokością,
  • Miedź generuje się pomiędzy y = 0 oraz y = 98, z największą ilością w okolicach y = 48,
  • Międź generuje się częściej w jaskiniach naciekowych,
  • Lazuryt generuje się poniżej y = 64 najczęściej w okolicach y = 0, poniżej -32 oraz powyżej 32 generuje się tylko z ograniczonym kontaktem do powietrza,
  • Węgiel generuje się powyżej y = 0, z największą ilością w y = 96 oraz wyższym, dodatkowo ma on ograniczony kontakt z blokami powietrza,
  • Złoto generuje się poniżey y = 32, z największą ilością w okolicach y = -16,
  • Dodatkowe złoto dalej generuje się w badlandsach,
  • Redstone generuje się poniżej, z największą ilością poniżej -32,
  • Diamenty generują się poniżej y = 16, z czym im niżej tym ich więcej. Dodatkowo mają one ograniczony kontakt z powietrzem.

Jaskinie i zbiorniki wodne

  • Dodano nowe jaskinie:
    • Jaskinia serowa - Zbudowana z dziur o różnej wielkości
    • Jaskinia spagetti - Podłużne tunele
    • Jaskinia makaronowa - podobna do jaskiń spagetti, ale bardziej klaustrofobiczna,
  • Stare jaskinie dalej się generują, łącząc się z nowymi,
  • Dodano zbiorniki wodne z lokalnym poziomem wody, generują się one zarówno na powierzchni jak i po ziemią,
  • Zbiorniki poniżej y = 0 czasami zmieniają się w zbiorniki lawy,
  • Blok magmy może generować się w zbiorkikach wodnych,
  • Usunięto stare podwodne jaskinie oraz kaniony.

Generacja świata

  • Zwiększono wysokość i głębokość świata o 64 bloki w górę oraz 64 w dół (od -64 do 320, łącznie 384),
  • Dioryt, granit, andezyr oraz ziemia nie generują się poniżej y = 0,
  • Zwiększono wielkość i pozycję tych bloków,
  • Naciek generuje się tylko w jaskiniach naciekowych,
  • Od y = 0, kamień jest powoli zamieniany na łupek (deepslate),
  • Deepslate nie generuje się już powyżej y = 0,
  • Zmieniono generację teranu, wysokość oraz kształ terenu nie jest zależny od biomu,
  • Zmniejszono ilość diorytu, granity oraz andezytu powyżej y = 60,
  • Drzewa na bagnach mogą generować się w wodzie głębokiej na 2 bloki,

Spawnowanie mobów

  • Potwory spawnują się tylko w miejscach z brakiem oświetlenia bloku (poziom równy 0), jednak nie dotyczy się to światła słonecznego, dla którego wartość dalej jest równa 7,
  • Każdy gracz ma teraz własny limit mobów, dzięki czemu spawnowanie na serwerach będzie sprawiedliwasze.

Nowe opcje

  • Dodano możliwość wyłączenie błysków stworzonych przez pioruny,
  • Dodano opcję zmiany urządzenia audio,
  • Dodano opcje ziennego sprintu/kucania do ustawień sterowania,
  • Ustawienia sterowania zostały podzielone na kategorie.

Bloki

  • Enchantingh Table (Stół do zaklinania) emituje teraz delikatne światło,
  • Używając nożyczek na pnączach jaskiniowych, lamentorośli oraz krętorośli blokuje ich wzrost.

Inne zmiany

  • Złosadnicy nie atakują małych osadników,
  • Aksolotly spawnują się tylko w biomie zarośniętych jaskiń,
  • Akselotly mają własny limit mobów,
  • Zwiększono wysokość chmur z 128 do 192.