No to się porobiło. W najnowszym ogłoszeniu od Mojangu, dowiedzieliśmy się, że aktualizacja Caves & Cliffs zostanie podzielona na 2 części - Techniczną z nowymi blokami i paroma mobami oraz zmieniającą generator świata. Z tego powodu, większość zmian w świecie została cofnięta. 1 część otrzymamy w lato, a 2 w okolicach grudnia.

Zmiany w generatorze

  • Świat jest teraz takiej samej wielkości jak na 1.16,
  • Wyłączono generację nowych typów jaskiń,
  • Generator pęknięć został wyłączony,
  • Rudy generują się tak samo jak na 1.16,
  • Miedź występuje teraz pomiędzy y = 0, do y = 192, z czego najwięcej znajduje się na wysokości 96,
  • Tuf może generować się teraz od y = 0 do 16,
  • Zablokowano otwieranie światów z snapshotów od 21w06a do 21w14a. Dodatkowo można już grać na starszych światach.

Inne zmiany:

  • Kozy mogą teraz taranować inne moby,
  • Zmieniono dźwięk bloku kości,
  • Zmieniono pozycje niektórych bloków w menu trybu kreatywnego,
  • Kozy będą unikać sypkiego śniegu,
  • Zaktualizowano panoramę,
  • Dodano bloki surowej rudy,
  • Zmieniono tekstury surowych rud,
  • Dodano moba "Marker", istnieje on tylko po stronie serwera i może zostać użyty do przechowywania danych,
  • Dodano komendę /debug function,
  • Serwery mogą teraz dodać wiadomość podczas pytania się o paczkę zasobów,
  • Naprawiono błędy.