Mojang miło nas dzisiaj zaskoczył. Wraz z tym snapshotem do wersji 1.17, otrzymaliśmy prototyp biomu Lush Caves oraz początkowe wsparcie dla shaderów.

Lush caves

Jest to kolejny z zapowiedzianych biomów, które znajdziemy w jaskini. Nie generuje się on na tąc chwilę naturalnie (musimy użyć świat z pojedyńczym biomem). Znajdziemy tutaj sporo gliny, mchu, azali, świecących jagód, spadkoliści oraz pylikwiatów. Sam biom wygląda ciekawie i na pewno urozmaici on jaskinie.

Drzewo azali
Prawdopodobnie nie spotkamy tego często

Shadery oraz OpenGl 3.2

Wraz z tym snapshotem, Minecraft będzie używał OpenGL 3.2 Core. Oznacza to ogólne poprawienie wydajności oraz zwiększenie możliwości graficznych gry. Dzięki temu gra otrzymała podstawowe wsparcie dla shederów typu ruszające się liście. Jest to jednak dopiero wczesna wersja zmian, więc może to powodować wiele nowych błędów. Dodatkowo część starszych komputerów nie będzie już zdatna do grania.

Inne zmiany:

  • Maksymalny rozmiar slimów wynosi teraz 128,
  • Komenda /give ma teraz limit dawania tylko 100 staków przedmiotów na raz,
  • Zmieniono generowanie się rud:
    • Więcej szmaragdów w górach
    • Więcej lazyrytu
    • Mniej miedzi, złota i redstonu,
    • Diamenty pojawiają się w mniejszych ilościach, jednak częściej (Ogólna ilość jest jednak mniejsza)
    • Mniej żelaza, które dodatkowo generuje się niżej,
    • Węgiel pojawia się rzadziej, jeśli jest obok bloku powietrza,
  • Łupkowy bruk (Deepslate cobblestone) może zostać przetopiony na łupek (deepslate)
  • Zmieniono tekstury rud,
  • Łupek może zostać teraz obrócony,
  • Dodano popękane łupkowe cegły oraz płytki,
  • Naprawiono błędy,
  • Stworzono błędy
Grafika od Mojang