A więc otrzymaliśmy dzisiaj kolejny snapshot do wersji 1.17. Tym razem otrzymaliśmy trochę ciekawych zmian, w tym długo oczekiwany...

Powdered Snow (Puch śnieżny) oraz zamarzanie

Czy jak oryginalnie było nazwane, śnieżny śnieg. Jest to nowy blok, który możemy uzyskać poprzez zostawienie kotła na działanie opadu śniegu. Następnie po jego napełnieniu klikając wiaderkiem, otrzymujemy wiadro puchu śnieżnego. Je natomiast możemy postawić gdziekolwiek chcemy (jednak musimy uważać, ponieważ blok ten jest niszczony przez wodę). Próbując chodzić po tym bloku zapadamy się w nim, o ile nie mamy skórzanych butów na sobie. Wraz z tym blokiem pojawiła się nowa mechanika zamarzania. Jeśli jakiś mob (lub gracz) stoi w tym bloku, z czasem zacznie zamarzać. Jeśli stoi tam za długo, zaczyna dostawać obrażenia co parę sekund. Możemy się od tego chronić poprzez użycie skórzanej zbroi, gdzie każda część spowalnia efekt, a jeśli mamy całą jest on niwelowany.

Nowa komenda - /item

Jest to nowa komenda, która pozwala nam na pomianę, modyfikację oraz kopiowanie przedmiotów w ekwipunku/endercheście gracza, mobów oraz bloków.
Dodatkowo komenda /replaceitem została usunięta.

Inne zmiany:

  • Zmieniono tekstury nowych bloków/przedmiotów,
  • Podwojono zasięg piorunochronu,
  • Zmieniono wygład przedmiotów w sakwie,
  • Bloki miedzi tworzymy teraz z 4 sztabek miedzi,
  • Kolor nieba zmienia się teraz gładko, podczas przemieszczania się między biomami,
  • Niektóre przyciski w menu mogą być kontrolowane scrolem,
  • Klikając przyciski w menu podczas trzymania shiftu cofa na poprzednią wartość,
  • Zmieniono przycisk od świata debugującego z shift na alt,
  • Zmieniono wersję paczki danych oraz zasobów na 7,
  • Naprawiono błędy.

I tak wygląda 2 snapshot do wersji 1.17. Następny dostaniemy prawdopodobnie za tydzień, o ile nie dostaniemy żadnych poprawek wcześniej.