Dzisiaj otrzymaliśmy kolejny snapshot do wersji 1.16. Zmiany w nim zawarte są ciekawe, jednak niektórym osobą mogą sprawić problemy.

Zmiana z osadnikami,

  • Osadnicy nie będą próbować pracować cały czas w tej samej stacji,
  • Osadnicy z największym poziomem doświadczenia posiadają pierwszeństwo do stacji roboczej,
  • Osadnicy muszą teraz podejść do stacji roboczej, zanim otrzymają daną profesję,
  • Osadnicy nie mogą już zająć stacji roboczej w nocy lub podczas raidu,
  • Osadnicy będą sprawdzać, czy ich stacja robocza jest poprawna cały czas trwania dnia, jeśli będą w okolicy 16 bloków od niej,
  • Wiedźmy powstałe z uderzenia osadnika, z którym się handlowało nie będą już despawnować.

Inne zmiany:

  • Pigliny mogą czasami tańczyć po udanym polowaniu,
  • Dzwony mogą być powieszone na większej ilości bloków,
  • Zmieniono ładowanie datapacków, aby zabezpieczyć się przed crashami,
  • Dodano tryb bezpieczny świata (na serwerach aktywowany z użyciem --safeMode po nazwie pliku serwera), który wyłącza wszystkie datapacki,
  • Optymalizacja pathfindingu,
  • Mniejsze optymalizacje w detekcji kolizji,
  • Dodano wsparcie shaderów z dostępem do depth buffer (zdjęcia przykładowego poniżej), jednak na tą chwilę jest to tylko testowa, niewspierana funkcja, która może zniknąć w następnych wersjach,
  • Zmiany w silniku renderowania.

Ten snapshot może powodować u osób ze słabszymi/starszymi komputerami problemy/spadki FPS w porównaniu do poprzednich. W razie takowych najlepiej zgłoś je do Mojangu, aby mogli je naprawić jeszcze przed wyjściem wersji 1.16.