Dzisiaj otrzymaliśmy kolejny eksperymentalny snapshot do wersji 1.18! Zawiera on trochę zmian, w tym lepszą generację gór.

Zmiany w tej wersji:

  • Szczyty gór są bardziej piczaste,
  • Góry oraz szczyty gór są teraz większe,
  • Zwiększono wysokość gór, limitując ją do Y równego 256,
  • Szczątki z rudami diamentu generują się teraz tylko pod łupkiem (deepslate),
  • Bagna będą teraz bardziej zagłębione w ląd zamiast wylewać się do oceanu,
  • Drzewa w bagnach mogą rosnąć w głębszej wodzie,
  • Jaskinie mogą tworzyć się w blokach czerwonego piasku oraz kalcytu,
  • Zmieniono głębokość oraz stromość rzek,
  • Małe jeziora nie genetują się teraz na ciepłych i suchych biomach (pustynie, badlandsy, sawanna). Zmniejszono ich ilość w innych biomach,
  • Źródła wody mogą generować się w większej ilości bloków takich jak ziemia oraz śnieg, zwiększając ilość wodospadów w małych górach,
  • Zmniejszono więlkość badlandsów,
  • Dodano ponownie biom krawędzi dżungli (Jungle Edge),
  • Poprawiono biom grzybowego pola, aby bardziej pasował do kształtu wyspy,
  • Jaskinie naciekowe (Dripstone caves) będą używały kamienia jako swojego bloku powierzni, co powinno zmniejszyć ilość trawy w jaskimiach,
  • Usunięto zmiany dotyczące wysokości spawnowania mobów z poprzedniej wersji testowej.

Jeśli chcesz wypróbować tą wersję, pobierz tego zipa, skopiuj jego zawartość do .minecraft/versions oraz utwórz nowy profil w launcherze kierujący na tą wersję. Jest ona jednak raczej niezbyt wydajna i nie zalecałbym na niej dłuższej rozgrywki survivalowej.