Jako, że pracownicy Mojangu wrócili już z wakacji, otrzymaliśmy kolejny testowy snapshot do wersji 1.18! Zawiera on trochę poprawek względem poprzedniej wersji.

Zmiany w tej wersji:

  • Poprawiono położenie biomów, aby ograniczyć generowanie się gorących biomów (jak pustynia/sawanna/etc) obok biomów zimnych (wszystkie śnieżne),
  • Poprawiono położenie biomów, aby zwiększyć ich różnorodność,
  • Naprawiono generację czerwonego piasku,
  • Zmniejszono szansę generacji biomów wierzchołków gór na płaskim terenie,
  • Wyglądzono generację klifów, aby ograniczyć płaskie ściany,
  • Ośnieżone szczyty oraz stoki nie generują teraz ziemi pod śniegiem,
  • Dodano nowy biom, Kamieniste szczyty (Stony peaks), który jest alternatywą wersją szczytów pojawiającą się w ciepłych biomach,
  • Posterunki rozbójników generują się w nowych, górskich biomach,
  • Wioski mogą się generować na polanach,
  • Zmieniono generację plaż, będą się one teraz generować na płaskich wybrzeżach zamiast górzystych. Ograniczono ilość kamiennych plaż,
  • Wybrzeża oraz rzeki mają mniejszą szansę bycia zepsutym przez podziemne zbiorniki wodne,
  • Niskie tereny na lądzie mają mniejszą szansę generowania jaskiń wypełnionych wodą,
  • Zwiększono różnorodność podziemnych zbiorników wody,
  • Naprawiono spawnowanie się kóz,
  • Bagna mają mniejszą szansę pojawiania się przy zimnych i suchych biomach,
  • Pustynne piramidy spawnują się teraz poprawnie na powierzchni, zamiast na ustalonym poziomie,
  • Zmniejszono szansę pojawiania się rze w suche górskich wąwozach, jeśli są one ponad poziomem morza,
  • Moby spawnują się tak samo na każdej wysokości (w przeciwieństwie do spawnowania się częściej niżej),
  • Naprawiono problem z graczami na multiplayerze mającymi za dużo albo za mało mobów.

Jeśli chcesz wypróbować tą wersję, pobierz tego zipa, skopiuj jego zawartość do .minecraft/versions oraz utwórz nowy profil w launcherze kierujący na tą wersję. Jest ona jednak raczej niezbyt wydajna i nie zalecałbym na niej dłuższej rozgrywki survivalowej.