Dzisiaj otrzymaliśmy kolejny eksperymentalny snapshot do wersji 1.18! Zawiera on sporo zmian i poprawek. Ta wersja jest dalej daleka od bycia idealną, ale jest postęp.

Zmiany:

  • Położenie biomów jest teraz bardziej proste. Mniej minibiomów oraz biomy są teraz większe i mniej zfragmentowane,
  • Zwiększono poziom chmur do 192,
  • Zmieniono nazwę starego biomu z górami,
  • Plaże są teraz większe, jednak mogą się czasami nie generować,
  • Owce spawnują się w meadows. Dodatkowo więcej królików oraz mniej osłów,
  • Niebieska orchidea nie pojawia się teraz w meadows,
  • Napraiono generację bagien,
  • Dodano ponownie biom lodowych kolców oraz skorodowaną messę,
  • Podziemne biomy będą teraz mniej ingerowały w te na powierzchni,
  • Zwiększono maksymalną wysokość gór do 260,
  • Zwiększono szansę generowania się płaskiego terenu,
  • W Meadow mogą generować się pojedyńcze drzewa,
  • Potwory spawnują się w nowych górach,
  • Szmaragdy oraz zarobacznony kamień pojawiąją się w nowych górach,
  • Duże rudy żelaza/miedzi są teraz częstrze,
  • "Serowe" jaskinie są teraz mniejsze oraz mają mniejszą szansę na przecinanie się z powierzchnią,
  • Poprawiono generację struktur,
  • Zmniejszono szansę pojawienia się wiszącego piasku oraz żwiru,
  • Zmniejszono wielkość i częstotliwość pojawiania się zarośniętych jaskiń,
  • Spawnery potworów będą działać w świetle mniejszym od 11,
  • Mapmakerzy mogę teraz zmienić w jakim świetle będą się spawnować moby w spawnerze (Nie działa!).

Jeśli chcesz wypróbować tą wersję, pobierz tego zipa, skopiuj jego zawartość do .minecraft/versions oraz utwórz nowy profil w launcherze kierujący na tą wersję. Jest ona jednak raczej niezbyt wydajna i nie zalecałbym na niej dłuższej rozgrywki survivalowej.