Dzisiaj otrzymaliśmy kolejny pre release wersji 1.16. Jak można się było spodziewać, znajdują się w nim głównie poprawki.

Zmiany w tej wersji:

  • Netherowe fortece występują teraz trochę częściej,
  • Jedzenie może zostać położone na niezapalonym ognisku,
  • Gracz lepiej widzi pod lawą, jeśli posiada efekt odporności na ogień,
  • Od teraz pigliny słyszą, jak rozwalasz blok złota/skrzynię i automatycznie przyjmują, że kradniesz (atakują cię),
  • Gra próbuje naprawić światy stworzone w 1.16-pre1,
  • Opisy gameruli mogą zajmować parę linijek tekstu, jeśli jest to potrzebne,
  • Od teraz ekran ładowania pojawia się, jeśli gra czyta dane potrzebne do załadowania, stworzenia lub odtworzenia świata,
  • Pliki regionów (świata) są otwierane tylko synchronicznie na systemach Windows,
  • Opcję czytania plików regionów (sync-chunk-writes) można zmienić w server.properties (na serwerze) lub syncChunkWrites w options.txt (client),
  • Naprawiono wiele błędów.

I tak oto jesteśmy na prostej do pełnego 1.16. Pewnie jeszcze dostaniemy parę prerelease z poprawkami, jednak te wakacje będziemy mogli spędzić w odnowionym Netherze.

Update Pre4

W czwartek (11 czerwca) pojawił się pre-release. W tej wersji zmieniono ilość spawnujących się mobów w spaczonym lesie i dolinie dusz oraz naprawiono błędy (w tym te powodujące crashe).

Update Pre5

W piątek otrzymaliśmy kolejny prerelease. Dodano w nim listę kart graficznych, które mogą mieć problemy z jakością grafiki ustawioną na wspaniały / mają problematyczny sterownik (co może tworzyć ogólnie problemy). Co za tym idzie, dodano odpowiednie komunikaty, jednak można je zignorować. Oczywiście naprawiono też wiele błędów.