Otrzymaliśmy dzisiaj pierwszy pre-release dla wersji 1.16 znanej jako Nether Update. Dodaje on nową opcję graficzną oraz parę innych mniej i bardziej przydatnych nowości.

Zmiany z datapakami i poprawki z menu paczek zasobów/danych:

  • Od teraz możemy aktywować i deaktywować datapacki na ekranie tworzenia oraz edycji świata,
  • Paczki zasobów oraz datapacki mogą być przeciągnięte bezpośrednio do menu w grze, co doda je do odpowiadającego folderu (nie musimy ich dodawać ręcznie do folderu),
  • Odtworzenie świata będzie duplikować również datapacki,
  • Gra nie będzie teraz ładować światów z popsutymi datapackami,
  • Receptury stołu kowalskiego mogą być modyfikowane przez paczki zasobów.

Inne zmiany:

  • Od teraz można wydoić krowy oraz użyć pustych wiaderek (otrzymując napełnione) w trybie kreatywnym,
  • Jeśli jakikolwiek osadnik zostanie trafiony piorunem, powstała wiedźma nie będzie się despawnować,
  • Dodano gamerule 'universalAnger' (domyślnie wyłączony). Pozwala on na aktywowanie tego, czy zaatakowane moby neutralne będą atakować wszystkich, czy tylko jednego gracza,
  • Dodano gamerule 'forgiveDeadPlayers' (domyślnie włączony). Odpowiada za to, czy moby neutralne zapomną o nas po śmierci,
  • Zzombifikowane pigliny będą atakować domyślnie tylko osobę, która je wkurzyła,
  • Dodano nową opcję graficzną 'Fabulous', która używa mieszania warstw na każdym pikselu osobno (używane przez niektóre przezroczyste elementy),
  • Naprawiono wiele błędów.

Wraz z tą wersją jesteśmy bliżej wydania 1.16. Prawdopodobnie otrzymamy jeszcze parę wersji pre-release, jednak raczej wyrobią się w przeciągu jednego miesiąca.

Update Pre2

W piątek (5 czerwca) Mojang udostępnił 2 Pre-release dla 1.16. W tej wersji naprawiono najpoważniejsze błędy/crashe z poprzedniej wersji. Wszyskie światy otworzone w Pre1 są uznane za uszkodzone i nie będzie można ich użyć w najnowszej wersji (pewnie da się obejść odpowiedznio kopiując pliki). W tej wersji nie ma innych zmian.