Skript #1 – Wstęp do Skripta, proste komendy

Witajcie w poradniku do Skripta! Pewnie było tego już dużo, ale na 2.1.2, a nie 2.4. Na początek obejmiemy najprostsze wiadomości i komendy.

1. Instalacja środowiska.

Do Skripta nie trzeba dużo – wystarczy dowolny system operacyjny, Notepad++/Sublime Text (zależy od preferencji), serwer Minecrafta na 1.14.4 (najlepiej localhost), Minecraft i Skript.

Po zainstalowaniu tego wszystkiego powinniśmy utworzyć nowy plik .sk, więc…

2. Pierwszy skrypt!

Tu w zasadzie zaczynamy nasze quasi-programowanie. Na początek napiszmy prosty skrypcik witający gracza przy wejściu na serwer.

Objaśnienie funkcji:

on join: = przy wejściu na serwer. send „wiadomość” to player = wysłanie wiadomości do gracza. to player nie jest wymagane, jednak zalecane, ponieważ bez niego wiadomość może się nie wysłać wcale.

Ten kod może nie jest jakoś niesamowicie przydatny, ponieważ MC ma własne wiadomości, ale jest jednak mimo wszystko dobry.

on death: = przy śmierci moba. on death of player: = przy śmierci ustalonego moba, w tym przypadku gracza. %victim% = ofiara, zabita osoba. %attacker% = agresor, zabójca. Wiadomość jest wysyłana do wszystkich graczy.

Ten skrypt jest o wiele bardziej zaawansowany, ponieważ zawiera komendę i zmienną.

Wszystkie zmienne trzymamy pod variables. Nie jest to potrzebne, jednak wtedy zmienna nie jest ustawiona i Skript zastępuje ją <none>. W tym przypadku {zabojstwa.%player%} będzie zawsze równe zeru, jeśli nie będzie ustawione. attacker is a player: ustala agresora, który zabił gracza. add 1 to {zabojstwa.%attacker%} dodaje 1 do {zabojstwa.%attacker%}, przy czym %attacker%, %executor% %player% wstawia się za nick gracza, np. {zabojstwa.%attacker%} i {zabojstwa.%player%} to ta sama zmienna ({zabojstwa.VaporeonPL}). W wiadomości %{zabojstwa.%executor%}% wkleja zmienną w tekst. Bez dwóch procentów wiadomość wyświetli się jako np. Masz {zabojstwa.VaporeonPL} zabójstw. Z tymi procentami jednak będzie to już Masz 0 zabójstw.

Komendę ustala się za command /(komenda):. Możesz dopisać te wartości:

aliases: = wszystkie aliasy (komendy wykonujące to samo). permission: = uprawnienie. Niekoniecznie cokolwiek.cokolwiek, może być po prostu cokolwiek. permission message: = wiadomość wyskakująca przy braku uprawnień. usage: = zastosowanie komendy. description: = opis komendy. trigger: = wszystkie akcje dziejące się po wywołaniu komendy.

Zadanie na dzisiaj: napraw błędy z powyższego wzoru komendy. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *