Minecraft Indev – jak grać? Jak to wygląda?

Prawdopodobnie większość z was słyszała o wersji Minecrafta 0.31 lub Indev. Ciężko jednak ją znaleźć i odpalić. Mam jednak dla Was artykuł o tej właśnie zapomnianej wersji MC. Sam dużo na niej ostatnio gram i gorąco polecam 🙂

1. Różnice między wersjami Indev.

Indeva można podzielić na 3 fazy:

  • 0.31 Creative – były to pierwsze dwie wersje Indeva z 23 grudnia 2009 roku. Zawierają Ranę i tryb kreatywny, który później został wyparty przez tryb przetrwania.
  • 0.31 Survival – była to reszta kompilacji 0.31, która miała już tryb przetrwania. Tutaj można zauważyć powolne kształtowanie się gry.
  • Indev – tak jak wskazuje nazwa. Były to wszystkie inne „buildy” Indeva.

Pomiędzy nimi jest tak naprawdę mnóstwo różnic. Osobiście najbardziej podoba mi się 0.31 Survival.

2. Szukanie wersji Indev.

Tu nie trzeba za daleko się zagłębiać – wystarczy iść na Minecraft Wiki. Kompilacje znalezione w internecie mają to do siebie, że wymagają ingerencji programu Fiddler/nie działają w ogóle, a tutejsze wersje są przerobione pod nowy launcher. Natomiast jeśli ktoś lubi pisać programy, to do dzieła 😉

3. Wygląd poszczególnych wersji.

Wszystkie wersje różnią się trochę wyglądem. 0.31 generują mapę przy wejściu, gdy Indev ma już menu główne. Ponadto w 0.31 z 23.12.2009 jest menu bloków pod B z wersji 0.30, a w nowszych 0.30 jest ekwipunek z jedną różnicą.

W niektórych kompilacjach zamiast gracza jest model Rany (taki mob), a menu craftingu 2×2 jest zastąpione trzema wartościami, które nigdy nie weszły do użytku: „ATK” (atak), „DEF” (obrona) i „SPD” (prędkość). Prawdopodobnie Notch miał plany na dodanie takich wartości, jednak je usunął z kodu. Co by się jednak stało, gdyby MC przetrwał z nimi do dzisiaj? Śmiało komentujcie!

Znalezione obrazy dla zapytania rana minecraft
Mob Rana

4. Rozgrywka

Rozgrywka w starych Indevach to bardzo ciekawa rzecz. Z jednej strony jest taka sama jak dzisiaj, ale z drugiej jest kompletnie inna. W 0.31 na przykład jest kompletnie inny system zdobywania surowców, bowiem masz dwa sposoby. Pierwszy polega na wzięciu sobie bloków (to czasy przed sztabkami) lub ręcznym zdobywaniu wszystkich surowców. Przy wykopywaniu węgla możemy natrafić na zonka, ponieważ zamiast węgla wypadną nam półbloki. W takim razie jak przepalić rudę? O przepalaniu rud w styczniu 2010 mało kto myślał, ponieważ zamiast takowej wypadają nam bloki żelaza/złota. W mojej wersji z 25.01.2010 nie ma nawet diamentów! W zasadzie dopiero z najbardziej rozpowszechnionym Indevem (z lutego 2010, zawiera już piec i ważne surowce) możemy mówić o rozgrywce przypominającej obecny stan rzeczy. Ba, w mojej kompilacji nie ma nawet przedmiotów 3D w ręce – są 2D wyglądające jak z Painta.

Znalezione obrazy dla zapytania indev
Tak właśnie wyglądały przedmioty w ręce kiedyś ;p

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *