5 bugów w Minecraft Beta

ten jakiś malutki, wgram nowy

Minecraft jest grą pełną błędów i nikt temu nie zaprzeczy. Jedne są bardzo powszechne i łatwe w reprodukcji, podczas gdy drugich nie odkryto. Dzisiejszy artykuł skupi się na tych z wersji Minecraft Beta, czyli jednej z najbardziej zabugowanych (i najlepiej zapamiętanych przez graczy) faz. Tutaj opiszę błędy głównie pozwalające na kopiowanie przedmiotów, jednak będą też i inne.

1. Kopiowanie strzał. Wersja: Beta 1.0.

W wersji Beta 1.0 istniał dziwny bug pozwalający na kopiowanie strzał. Ciągłe strzelanie pod siebie z łuku z ok. 20 strzałami kończyło się uzyskaniem dodatkowych strzał po chwili wykonywania procederu. Mi udało się tak sklonować dziesiątki strzał 😉

Na wersji Beta 1.2 błąd jest już załatany, możliwe, że istniał na wersji Beta 1.1, chociaż z braku czasu nie mogłem tego sprawdzić.

2. Rzadki błąd z drzwiami. Wersja: Beta 1.0.

Jest to niesamowicie rzadki bug polegający na tym, że drzwi nie znikają po postawieniu ich, pozwalając na ich łatwe klonowanie. Po postawieniu jednej pary można stawiać kolejne w nieskończoność, a te po relogu/restarcie nie znikną.

3. Boostery. Wersja: wczesna Alpha-Beta 1.6.

Nie jestem w stanie określić epoki powstania boosterów, jednak wiem, że zostały naprawione na Betę 1.6. Prawdopodobnie był to bug, jednak niewykluczone, że Notch celowo zaprogramował taką metodę przyspieszania wagoników, a potem z niej zrezygnował i zastąpił ją specjalnymi torami. Uznajmy to za błąd, OK?

Do wersji Beta 1.5 była to tak naprawdę jedyna metoda na przyspieszanie wagoników (pomijając powolną jazdę pod W, zjazd z górki i popychanie przez kolegę na SMP).

4. Far Lands. Wersja: Infdev-Beta 1.8.

O tych będzie specjalny artykuł, jednak można „liznąć” ten temat.

Były to spektakularne, ogromne anomalie występujące na krańcach mapy. Zmniejszały one grywalny obszar z 64000000×64000000×128 do 25101640×25101640×128. Pobyt w tych miejscach objawiał się masą innych bugów, uniemożliwiającymi grę nawet na najmocniejszych sprzętach tej epoki lagami i innymi dziwnymi anomaliami.

5. Klonowanie na portal. Wersja: Beta 1.6.6-1.0.0?

Nie wiem, między którymi wersjami jest ten bug, ale na pewno korzystałem z niego na Becie 1.8. Polega on na utworzeniu strumienia wody i postawienia na końcu portalu, zresztą opisałem to na screenie.

Fabryka odtworzona na wersji 1.8.9. Wymagane jest 20/24 jakiegokolwiek materiału, 2 wiadra wody, 10/14 obsydianu i przedmiot do sklonowania.

Taka fabryka może w nieskończoność generować nowe rzeczy, tym samym skutecznie zabijając chęć do gry, więc używajcie jej tylko w potrzebie/kiedy diament za bardzo uderzy do głowy 😉

Jest tania, a przy tym potrafi natworzyć mnóstwo przedmiotów. Nie testowaliśmy jej na SMP, jednak najprawdopodobniej była to droga do natychmiastowego bana na ówczesnych serwerach.

Ciekawostka na dziś: pod podłogą wagonika kryje się tekstura z fazy Infdev. Wagoniki wtedy służyły jako transport przedmiotów. Dobrze, że już tak nie jest 😉

Dziękuję za przeczytanie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *