Milionerzy w Minecraft – wywiad z DoreK.

MILIONERZY W MINECRAFT?! - Wywiad z DoreK

Drodzy Czytelnicy!

Dzisiaj przedstawię Państwu wywiad z DoreK, twórcą Milionerów w Minecraft – Minecrafterów.

Zapraszam do przeczytania!

Arrchez: Witaj DoreK w wywiadzie dla MCBlog.eu! Czy zgadzasz się na udzielenie wywiadu?

Dorek: Witam, oczywiście.

Arrchez: Tak, więc zacznijmy od podstawowej kwestii. Jak poznałeś Minecrafta?

DoreK: W Minecrafta zacząłem grać w wieku około ośmiu lat. Wtedy była to modna gra, więc gdzieś o niej usłyszałem i postanowiłem ją pobrać.

Arrchez: Jak wyglądały Twoje początki?

DoreK: Poznawałem tę grę bez żadnych poradników, sam dochodziłem do tego co i jak działa. Jakie było moje zaskoczenie i radość, że na trybie kreatywnym można latać!

Arrchez: Skąd się wziął pomysł na ,,przeniesienie” ,,Milionerów” do Minecraft?

DoreK: Na ten pomysł wpadłem około miesiąc, może dwa po reaktywacji „Milionerów”. Pamiętam, że będąc dzieckiem bardzo lubiłem ten program (choć niewiele wtedy rozumiałem). Jestem fanem tego teleturnieju, więc postanowiłem stworzyć zwykły event dla graczy mojego serwera. Potem zdecydowałem zrobić z tego poważniejszą produkcję.

Arrchez: Jak bardzo zaawansowany technicznie jest to projekt? (jeżeli mogę tak to przedsięwzięcie nazwać) Jak możemy zauważyć na filmach jest wiele grafik oraz specjalnych pluginów.

DoreK: Pod względem scenografii – korzystamy z wielu pluginów, także płatnych i specjalnych na zamówienie. Pierwsza edycja nie była aż tak zaawansowana technicznie jak na przykład czwarta czy piąta (która jest w trakcie produkcji), gdzie możemy zauważyć na przykład zmieniające się grafiki. Często też wprowadzamy zmiany w oświetleniu, tak by jak najlepiej odwzorować każdy szczegół zgodnie z oryginałem. Po ponad roku istnienia serii postanowiliśmy udostępnić możliwości naszego serwera także innym produkcjom, za niewielką opłatą. Oprawa graficzna i muzyczna też jest „zaawansowana” – korzystamy z oryginalnej ścieżki dźwiękowej Who Wants To Be a Millionaire w najwyższej jakości, a grafika, w porównaniu do pierwszej edycji, jest zdecydowanie lepiej odwzorowana. Mówię tu już o piątej edycji, w której znacznie odświeżyliśmy oprawę wizualną.

Arrchez: Jak długo czasu poświęcasz na Milionerów?

DoreK: Bardzo dużo. Należę do wielu grup zrzeszających fanów tego formatu, nawet zagranicznych. Dzięki mojemu poświęceniu udało mi się uzyskać dostęp do zamkniętego działu na pewnym zagranicznym forum, gdzie zdobyłem m. in. oryginalne ścieżki dźwiękowe. Ponadto jestem krytykiem i zwracam uwagę nawet na najmniejsze błędy czy zmiany w polskiej edycji Milionerów. Takie „zboczenie”. Dodam jeszcze, że jestem również w produkcji innych programów (a nawet pewnego, zamkniętego projektu). W „Milionerach Online” jestem montażystą oraz realizatorem, w „Internetowych Milionerach” jestem odpowiedzialny za oprawę wizualną, jestem także twórcą scenografii „Szybkich Milionerów” (póki co data premiery serii nie jest znana).

Arrchez: Czy zdarzyło Ci się mieć taką ala depresje typu ,,nie robię i już, nie mam już ochoty na to”?

DoreK: Tak, bywały takie chwile. Produkcja Minecrafterów jest dość ciężka i często problemowa, prywatne powody też dają swoje. Najwięcej czasu „produkcyjnego” poświęcam na montaż, który aktualnie nie jest taki „prosty” jak to było w 2017, kiedy odcinek składał się z odpowiednio wyciętych fragmentów nagrań, tandetnej grafiki z nałożonym efektem i muzyką pobraną z różnych, często dziwnych serwisów.

Arrchez: Czy to co robisz sprawia Ci przyjemność?

DoreK: Zdecydowanie! Gdyby nie sprawiało mi to przyjemności, nie robiłbym tego. Jest to moja pasja, wynikająca także z tego, że jestem fanem formatu WWTBAM. Chciałbym też zaznaczyć, że jest to – prawdopodobnie – pierwsza, tak zaawansowana seria oparta na tym formacie w Minecraft w Polsce, a nawet na świecie. Od 2017 roku szukam czegoś, co chociaż trochę przypomina moją produkcję. Nie znalazłem.

Arrchez: Porozmawiajmy teraz o uczestnikach. W jaki sposób są wybierani do programu? Muszą spełniać pewne normy?

DoreK: Uczestnicy mogą sami zgłosić się do programu, wypełniając odpowiedni formularz castingowy. Jeżeli zgłoszenie nie wydaje się naruszać naszych zasad, a z uczestnikiem jest pozytywny kontakt, nie widzimy problemów w tym, by wziął u nas udział. Często też sam rozsyłam uczestnikom propozycję wzięcia udziału w programie, ponieważ sami mogą nie wiedzieć o jego istnieniu (a takie przypadki zdarzały się nieraz).

Arrchez: Jakie najśmieszniejsze sytuacje pamiętasz?

DoreK: Takich sytuacji jest tak dużo, że trudno mi wymienić jedną. Najzabawniej było chyba podczas nagrania odcinka 19, kiedy śmiesznych sytuacji było kilka. Na przykład, po rozpoczęciu odcinka, kiedy prowadzący miał się przywitać z widzami – nagle zaczął czytać pewien sarkastyczny tekst o jednej z firm produkującej pociągi. Następnie, w trakcie nagrania, uczestnik powiedział do prowadzącego, że krzesła są „wygodne” i że mają „pochylone oparcie”, na co prowadzący odparł, że to ze „starości”. Uczestnik wybuchł śmiechem, ja też. Kolejna sytuacja – także podczas (a raczej po) nagraniu tego odcinka: wszyscy postanowili zrobić „pociąg” i śpiewać „Jedzie pociąg z daleka”. Uczestnicy i prowadzący chodzili po całym studiu, blisko siebie, tworząc ten „pociąg”. Udało mi się to nagrać, wkrótce na kanale pojawią się kolejne odcinki z wpadek, wraz z tym momentem. Takich sytuacji oczywiście jest o wiele więcej.

Arrchez: Ilu ludzi liczy cała Twoja kadra?

DoreK: Nie licząc na przykład kompozytorów, twórców formatu czy twórców elementów użytych w programie (na przykład tła), w produkcji mamy 8 osób, wliczając mnie, prowadzącego oraz trzech ekspertów.

Arrchez: Ostatnie pytanie na koniec: Jakie są Twoje plany na przyszłość

DoreK: Moje osobiste – żyć dalej i się rozwijać. Dotyczące programu – wyprodukować piątą serię, co dalej – zobaczymy

Arrchez: Dziękuję bardzo za udzielenie wywiadu!

DoreK: Również dziękuję!

Link do kanału DoreK: https://youtube.com/c/dorek

Fotografie między wersami są własnością DoreK!






1 komentarz na “Milionerzy w Minecraft – wywiad z DoreK.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *