Redstonem przez świat – MobGrinder

Dzisiejszy Minecraft przystał na taki czas, gdzie wszystko robimy mechanicznie – od prostych farm zboża, do rozbudowanych farm kamienia, czy też farm arbuzów oraz dyń. Jednak na serwerach nie tylko one są standardowymi farmami zrobionymi z redstone. W dzisiejszym poradniku serii Redstonem przez świat pokażemy wam budowę MobGrindera – najpopularniejszej farmy mobów.

Potrzebne materiały:

Potrzebne materiały to między innymi:

  • Budulec – może nim być np. popularny bruk lub też kamienne cegły. Ja jednak preferuje kamienne cegły, bo wyglądają ładnie.
  • Redstone – podstawowy materiał do budowy.
  • Lejki – będą potrzebne do podłączenia pod skrzynki
  • Skrzynka – do niej będziemy podłączać lejki.
  • Przekaźniki
  • Komparatory
  • Redstonowe pochodnie
  • Tłoki (lepkie oraz normalne)
  • Wiadra z wodą.
  • Dowolny przedmiot (najlepiej 64 sztuk) – będzie potrzebne do zasilenia mechanizmu.

Cykl budowania

Krok 1: Podłączenie

Na początku zajmiemy się podłączeniem do podwójnej skrzynki 9 lejków. Rura naszego MobGrinder’a będzie wynosiła 3×3. Wysokość jest dowolna (zależna od was). Jeżeli chcecie, to możecie na lejkach postawić płytki, nie zmienia to nic, ponieważ lejki nadal będą działać. Podłączenie wygląda następująco:

Krok 2: Zbudowanie rury oraz dwóch platform.

Po podłączeniu zajmujemy się rurą. Rura będzie miała wymiary 3×3 (wy możecie zrobić oczywiście dowolny wymiar), a jej wysokość u mnie wynosi 12 kratek. Po zbudowaniu na dwóch przeciwnych bokach rury budujemy 2 platformy o wymiarze 3×8. 8 dlatego, że na tyle wylewa się woda.

Krok 3: Zabudowanie wody.

Po zbudowaniu tych dwóch platform budujemy dwie kratki w górę taki murek, ponieważ od niego będą wychodzić kolejne platformy. Po zabudowaniu wylewamy tam wodę.

Krok 4: Kolejna platforma oraz ściany.

Po zabudowaniu i wylaniu wody robimy kolejną budowlankę. Po bokach całej platformy (8+8+3, bo rura o wymiarze 3) budujemy platformę na szerokość 8 kratek, ponieważ tam też będziemy wylewać wodę. Po zbudowaniu robimy ściany. Wysokość ścian jest dowolna, ponieważ zapewne niektórzy będą robić po 10, a nawet 20 pięter. Po zbudowaniu platformy wylewamy wodę na platformie 8×19. Wygląd powinien wyglądać tak:

Krok 5: Platforma do respienia się mobów.

Następnym krokiem jest zbudowanie platformy, na której będą respić się moby. Aby najpierw taką zrobić, musimy mieć ścianę na wysokości minimalnie 5 kratek (odstęp pomiędzy nimi będą 2 kratki, co każde piętro, od większej platformy z wodą też muszą iść 2 kratki). Po odliczeniu 2 kratek od wody budujemy platformę. Od jednego kąta bierzemy 2 kratki i w takim odstępie budujemy „pół gwiazdy” (co kratkę blok wyżej), aż najdłuższy blok będzie na środku wody z niższego piętra (krok 2), po czym stopniowo powinno spadać. Robimy tak na każdej z 4 ścian. Najlepiej będzie zrobienie od razu 3 pięter, aby pokazać, jak powinien wyglądać mechanizm. Powinno to wyglądać tak:

Krok 6: Tłoki

Na środku platformy (środkowy blok) niszczymy w ścianie 2 bloki i w ich miejscu stawiamy jednen tłok. Tłoki późnej od zewnątrz murujemy w taki sposób, aby można było wylać tam 1 kratkę wody. Wygląd:

Wygląd w środku
Wygląd zabudowania

Krok 7: Podłączenie

Pod dolnym blokiem murowania tłoków (pierwsze piętro) robimy 4 kratki mostu (na 1 kratkę szerokości oczywiście) i stawiamy bloki do góry w sposób szachownicy jednocześnie stawiając redstonowe pochodnie. I tak po każdej stronie. Potem stawiamy redstone tak, aby podłączył się z tłokami. Wygląd:

Krok 8: Mechanizm

Teraz robimy podłączenie wszystkich pięter w jedno. Od ostatniego bloku (na dole, przy pierwszym bloku z pochodnią redstonową). Potem w dobrą stronę dajemy przekaźnik (screen) i dajemy redstone do końca kierunku. Przy zakręcie dajemy na jednym bloku redstone (w nowy kierunek), a po nim przekaźnik, by sygnał z redstone dochodził do każdego zasilenia tłoków. I tak dalej aż dojdziemy do końca. Wygląd:

Kierunek przekaźnika
Wygląd podłączenia

Krok 9: Źródło mechanizmu.

Od jednego początku (gdzie nie mamy połączenia z drugą stroną) robimy źródło mechanizmu – zegar. Robimy coś takiego (screen nr 1), po czym jedziemy ze źródłem mechanizmu. Zegarek wygląda tak (screen nr 2), tylko są tu małe uwagi:

  • Lejki muszą być zwrócone do siebie, aby przedmiot przechodził z leja do leja.
  • Komparatory muszą pochodnią być skierowane na zewnątrz, nie do lejów.

Na końcu do leja wsadzamy przedmioty. Do tłoków wtedy możemy wlać wiadro z wodą. Lejki radzę wam zabezpieczyć tak, aby nikt wam tam śmieci nie wrzucał.

Wygląd #1
Wygląd #2

MobGrinder działa w ten sposób, że jeżeli bloki z jednego leja przejdą do drugiego, to wtedy tłoki przesuną tak blok redstone, że on albo odpali, albo zamknie tłoki w środku, przy czym pozwala na dość szeroką generację mobów w grinderze. Myślę, że poradnik przydatny dla osób, które chcą takiego MobGrindera zbudować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *