Przechodzenie przez 1,5 kratki – czy to będzie dobre rozwiązanie?

W czwartkowym Snapshot’cie 19w12a zostało zaktualizowane przechodzenie na tak zwanym „Shiftowaniu” – czyli skradanie się w grze. Mechanika ta została przekształcona tak, że możemy przechodzić od teraz przez 1,5 kratki wysokości, czyli jednym słowem przez płytkę oraz jeden normalny blok, przy czym możemy również budować o 3 kratki więcej pod swoją postacią w trybie Survival. Czy to jednak wyjdzie na dobre? To się okaże!

Jak to działa?

Działanie tego jest bardzo proste – po prostu po ciągłym trzymaniu Shift’a przy sytuacji, gdy jesteśmy przed jakąś płytkę tak, że jesteśmy od niej o 0,5 więksi. Po trzymaniu Shift’a idziemy do przodu. Jeśli znajdujemy się pod półblokiem, możemy puścić klawisz Shift i po prostu chodzić po 1,5 kratkach. Niestety, ale jest zbugowane trochę to przechodzenie, ponieważ główka gracza jest przycinana przez płytkę, ale to drobiazg, który nie przeszkadza. Poniżej jest przedstawiony film, w którym jest to zaprezentowane.

Filmik prezentujący przechodzenie (za ścinki przepraszam, komp wariuje)

Skutki pozytywne przechodzenia przez 1,5 kratki

Dodane w czwartek w jednym ze Snapshot’ów przechodzenie przez 1,5 kratki może trochę namieszać w dalszej rozgrywce, w dalszych aktualizacjach. Są między innymi skutki negatywne oraz pozytywne. Pozytywne to:

  • Od teraz możemy przechodzić po niskich tunelach (jeżeli kiedyś w grze w jaskiniach będą się pojawiać płytki z kamienia). Dla budowniczych będzie to kolejny plus ułatwiający na przykład tor przeszkód bądź wyścigi.
  • W trybie Survival możemy pod sobą postawić 3 bloki. Do wersji 1.13.2 mogliśmy pod sobą postawić jedynie 2 bloki. Dlaczego? Przy aktualizacji przechodzenia od teraz nasza postać również się „zmniejsza” prawdziwie, nie tylko z wyglądu na jednym z trybów „F5”.
  • Będziemy mogli łatwo wydobyć Perły z Endermana, kryjąc się właśnie w takiej dziurze o wysokości 1,5 kratki. Do wersji 1.13.2 musieliśmy budować 3 bloki w górę i sufit o wymiarach 2 x 2, aby zrobić sobie taką „farmę bez śmierci”, ale dostawaliśmy obrażenia od Endermanów. Teraz może to lekko się zmienić i nie będziemy potrzebować sposobu 3 bloków oraz sufitu o wymiarach 2 x 2. Ogólnie zostanie rozwinięcie chowania się przed atakami mobów agresywnych w jaskiniach.
Wygląd wchodzenia do tunelu o wysokości 1,5 kratki.

Skutki negatywne

Wyżej zostały wymienione skutki pozytywne, ale bez skutków negatywnych się nie obejdzie. A są to między innymi:

  • Nasza postać po wciśnięciu „F5” ma przyciętą głowę przez właśnie tę płytkę. Wygląda tak tylko wtedy, gdy nie wciskamy Shift’a, gdy stoimy w dziurze o wysokości 1,5 (jedynie problem kosmetyczny).
  • Tak zwane „Używanie Cheat’ów”, czyli używanie niedozwolonych rzeczy mogą teraz się poszerzyć o budowanie. Prawdopodobnie przy wydawaniu paczek z Cheat’ami będziemy mogli zawitać w wersji 1.14 tak zwany „Cheat” na między innymi rozwinięte budowanie pod sobą (z 3 kratek na więcej) oraz z przechodzeniem przez tunel o wysokości 1,5 kratki. Możemy sobie już teraz wyobrazić, co to może być, ale nie jesteśmy pewni, które z nich wyjdą.
  • Osadnicy (Villager’owie) nie mogą schować się w takiej wysokości. Jest to dostępne tylko i wyłącznie dla naszej postaci.

Obecnie mamy dostęp do takiego przechodzenia tylko i wyłącznie na Snapshot’cie 19w12a/b. Mogliśmy już wcześniej przechodzić przez mniejszą wysokość – mianowicie 1 kratkę. Jak? Wystarczyło wlecenie elytrą do takowego tunelu o wysokości 1 kratki i po „wylądowaniu” mogliśmy normalnie w niej chodzić z tymi skrzydłami elytry.

Moim zdaniem aktualizacja przechodzenia przez wysokość 1,5 jest krokiem do większej aktualizacji właśnie mechaniki naszej postaci. Czy dostaniemy jeszcze coś, co zaktualizuje naszą postać? Pewnie tak, ale nie jesteśmy pewni, kiedy oraz czy to będzie w aktualizacji 1.15, czy też w aktualizacji 1.20 nawet. Nie dawno w wersji 1.13.2 dodanie pływania, teraz to przechodzenie na Shift’cie przez wysokość 1,5, a następnie co może być? To już możesz zaproponować właśnie ty w komentarzu!

2 komentarze na “Przechodzenie przez 1,5 kratki – czy to będzie dobre rozwiązanie?

  1. Anonimowy-gabrysiek_pl

    W minecraft’cie możemy także chodzić na czworaka. Jeśli położymy nad sobą klapę i ją otworzymy, będziemy się czołgać. Nie, nie jest to błąd. Celowo zostało to dodane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *